Literatuurlijst

Alkema, E.e.a (2011) Meer dan onderwijs, Assen: Uitgeverij Van Gorcum

 

Brouwer, T. en Van der Velden, U., (2013). Onderwijskwaliteit: kerntaak van schoolleiders en schoolbesturen. Schoolmanagement, 15-4, 12-15


Bakker, J., Denessen, E., (2007). Socio-economic background, parental involvement and teachter perceptions of these in relation tot pupil achievement. Educational studies. p. 175-190.

 

CED groep. (z.d.). Over Nieuwsbegrip. Geraadpleegd van
https://www.nieuwsbegrip.nl/over-nieuwsbegrip

 

CED groep. (2013). Wat is de vreedzame school? Geraadpleegd van http://www.devreedzameschool.nl/component/content/article/30-praktijk/kosten/788-wat-is-de-vreedzame-school

Projectgroep Q*primair (2003), Begrippenlijst Kwaliteitszorg, Q*primair.

 

Felix, I, e.a. (2012) Schoolmodel Steve JobsSchool. Geraadpleegd op 17 november 2017.
https://www.arbeidsmarktplatformpo.nl/fileadmin/bestanden/themas/innovatie/steve_jobsschool.pdf

Heijne, B. (2016). Onbehagen. Nederland, AMBO: Athos uitgevers. H. 19.

 

Hoogeveen, K & Studulski, F (2013). Verschillende visies op het jonge kind. Nederland: Gouda. Geraadpleegd op 16 november 2017. http://www.paboweb.nl/themas/1#section

Jong, S., de, en Massolt, P (2013). Zicht op kwaliteit. Jeugd school en wereld. 96-4, 46-49

 

Kennisnet (2015, 30 juni). Chromebooks in het onderwijs, de voor- en nadelen op een rij. Geraadpleegd op 07-12-2017 van https://www.kennisnet.nl/artikel/chromebooks-in-het-onderwijs-de-voor-en-nadelen-op-een-rij/

 

Kerpel A. (2014) Zorg voor het kind Geraadpleegd op 15-11-2017 van www.wij-leren.nl/zorg-voor-het-kind

 

Malmberg. (2017a). De Wereld in Getallen. Geraadpleegd van https://www.malmberg.nl/basisonderwijs/methodes/rekenen/de-wereld-in-getallen.htm

 

Malmberg. (2017b). Brochure Staal. Geraadpleegd van https://www.malmberg.nl/basisonderwijs/methodes/taal/staal/brochure-staal.htm

 

Malmberg. (2017c). Argus Clou. Geraadpleegd van https://www.malmberg.nl/basisonderwijs/methodes/zaakvakken/argus-clou.htm

 

Oers, B,van.(2003). Narratives of childhood. Theoretical and practical explorations for the innovation of early childhood education. Amsterdam: VU University Press.


Oers, B,van.(2004) Ontwikkelingspsychologische visies op jonge kinderen. Baarn: Bekadidact.


Pameijer, N. (2009). Handelingsgericht Werken: een handreiking voor het school team. Nederland, Amsterdam. Acco

Pijpers, R. (2017, 23 oktober). Werken aan digitale geletterdheid? zo doe je dat. Geraadpleegd van https://www.kennisnet.nl/artikel/werken-aan-digitale-geletterdheid-zo-doe-je-dat/

 

Referentieniveaus rijksoverheid (z.d.) Referentiekader taal en rekenen. Geraadpleegd op 15-11-2017 van

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/taal-en-rekenen/referentiekader-taal-en-rekenen

 

Rijksoverheid. (z.d.). Bekwaamheid van leraren. Geraadpleegd van https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/bekwaamheidseisen-leraren

 

SBO. (2008). Tevreden blijven werken in het onderwijs. Geraadpleegd op 15-11-2017 van https://kennisopenbaarbestuur.nl/media/148408/Tevreden-blijven-werken-in-het-onderwijs.pdf

 

Thiememeulenhoff. (z.d.). Moet je doen. Geraadpleegd op 15-11-2017 van https://www.thiememeulenhoff.nl/primair-onderwijs/expressie/expressie/moet-je-doen

 

Tjepkema, S. (1996). Belang en kenmerken van lerende organisaties. In P. W. J. Schramade (Red.), Handboek effectief opleiden (pp. 15-20). Den Haag, Nederland: Delwel.

 

Van Koeven, E. (z.d.) Visie op vakken. ELO Windesheim.

Vereniging Openbaar Onderwijs (z.d.) Kernpunten openbaar onderwijs. Geraadpleegd op 15-11-2017 van www.openbaaronderwijs.nu/themas/identiteit


Vries, P. de.(2017). Ouderbetrokkenheid 3.0. Nederland, Amersfoort: CPS, Onderwijsontwikkeling. 

 

Vygotsky, L.S. (1978) Mind in society.  Cambridge: Harvard University Press.

 

WMKPO (z.d.) WMKPO Voor wie? Geraadpleegd op 15-11-2017 van www.WMKPO.nl/voor-wie

 

Zwijssen (z.d.). Schatkist. Geraadpleegd op 07-12-2017 van https://www.zwijsen.nl/lesmethoden/schatkist